چگونه خوب چاپ رنگی را انجام دهیم

چاپ رنگی

تاثیر چاپ را در نگاه و احساس مردم نسبت به فعالیت روزمره‌تان را بوضوح خواهید دید هم در محیط کار و هم در محل زندگی. با چاپ رنگی فانوس‌پرینت همه‌ی آنچه را که می‌خواهید، می‌توانید روی یک کاغذ داشته و محصولی منحصر به فرد برای ارتباط با دیگران داشته باشید. از سربرگ برای یک کسب و کار کوچک تا پیام تبریک به همسایگان بابت سال نو. تنوع محصولی باورنکردنی، فقط کافیست تصمیم بگیرید. که چه می‌خواهید. یکی از متداول‌ترین کاربردهای چاپ رنگی برای رساندن پیام‌ها، نامه و مرسولات پستی، اطلاعیه‌ها، فروش ویژه، معرفی خدمات جدید، گزارش و … است.

چگونه خوب چاپ رنگی را انجام دهیم

پرینت رنگی ارزان کیفیت بالا !!! اگر برایتان این سوال بوجود آمده باشد که تعرفه و نرخنامه پرینت رنگی چقدر است ما در این مطلب جواب سوال شما را می دهیم.

در ابتدا باید بدانیم که هیچ ارزانی خارج روال معمول قطعا بدون دلیل نیست!!!!

نرخنامه مصوب اتحادیه برای هر برگ پرینت رنگی بر روی کاغذ تحریر ۲۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

اگر برایتات این سوال بوجود آمده باشد که تعرفه و نرخنامه پرینت رنگی چقدر است ما در این مطلب جواب سوال شما را می دهیم.
قیمت تمام شده یک برگ پرینت رنگی :

این قیمت گذاری در تاریخ فروردین ۱۴۰۰ برآورد شده و با توجه به تورم شدید کشور عزیزمان ایران کلیه قیمت ها به دلار هم مقیاس گذلری شده اند.

درحال حاضر قیمت دلار ۲۵۰۰۰ تومان
قیمت یک ست تونر فابریک دستگاه های آفیس کونیکا مینولتا ۳۲۰ دلارآمریکا معادل ۸ میلیون تومان است(حتما در سایت های داخلی و خارجی سرچ کنید).

بنا بر ادعای شرکت سازنده ، یک ست تونرفابریک ۳۰٫۰۰۰ برگ چاپ میکنه که البته تجربه ما ماکسیمم ۲۰٫۰۰۰ برگ با پوشش فقط ۵درصد هست و اگر پوشش رنگ به ۸۰ در صد یرسه این تعداد به ۲۰۰۰ تا هم میرسه!!! یعنی قیمت هربرگ ۴۰۰ تومان بعلاوه ۱۵۰ تومان هزینه کاغذ مجموعا ۵۵۰ تومان یعنی بیشتر از ۲ سنت دلار آمریکا .

این هزینه ها بدون در نظر گرفتن هزینه های :
حاشیه سود چاپخانه
سرشکن شدن هزینه استهلاک دستگاه در سال
هزینه قطعات مصرفی
سرشکن شدن هزینه های برق ، اپراتور ، پرتی ، مالیات و …

میباشد.

نرخنامه ای که اتحادیه چاپ و پلات مورخ تیرماه ۹۹ تعیین کرده ، ۲۵۰۰ تومان یعنی معادل ۱۰ سنت هست که با توجه به هزینه های ذکر شده برای خورده فروشی منطقی بنظر میاد.

و قیمتی که ما برای عمده فروشی در نظر گرفتیم ۷۵۰ تومان یعنی معادل ۳ سنت هست.

در ادامه با چاپ رنگی …

گول خوردن کجای این ماجرا جا داره؟

دقت کنین جایی دارین گول میخورین که قیمتی زیر ۲ سنت ۵۰۰ تومان با ادعای استفاده از تونر فابریک به شما داده میشه.

در ابتدا باید بدانیم که هیچ ارزانی خارج روال معمول قطعا بدون دلیل نیست!!!!

نرخنامه مصوب اتحادیه برای هر برگ پرینت رنگی بر روی کاغذ تحریر ۲۵۰۰ تومان(۱۰سنت) قیمت گذاری شده است که البته چند ماه هست که هیچ تغییری پیدا نکرده البته این قیمت برای چاپ بر روی کاغذ گلاسه۱۳۵ ، کوتد موندی(عروسکی) ، کتان ، تحریر ۱۰۰ گرم، گلاسه ۲۰۰ گرم ، گلاسه ۳۰۰گرم ،A4،A3 متفاوت می باشد که براس سهولت درآوردن قیمت در تیراژهای مختلف ما جدولی تهیه کردیم که در انتهای محتوا خدمتتان عرض می نماییم.
مولفه های اثرگذار در قیمت پرینت رنگی و ارزان بودن آن شامل:

نوع ماشین چاپ کونیکا مینولتا ، شارپ ، کنون ، اپسون ، زیراکس و.. که مقایسه این ماشین ها خود مقوله خاصی است که نیاز به یک مبحث جداکانه داردکه ولی در این میان ماشین های چاپ شارپ بی کیفیت ترین و درنتیجه ارزان ترین بهای تمام شده پرینت رنگی را دارد و اگر برای شما فقط و فقط ارزان بودن پرینت رنگی مهم است به سراغ این نوع چاپ بروید.
دومین عامل مهم در چاپ رنگی باکیفیت نوع تونر رنگی مورد استفاده است که البته به لطف حضور فعال برادران چینی تنوع بسیار زیادی دارد(که متاسفه بسیاری از همکاران ما برای سود بیشتر ویا قیمت خیلی ارزان غیر متعارف از این نوع تونرها استفاده می کنند)
باتوجه به روکرد چاپ دیجیتال پایتخت در رضایتمندی مشتری در زمینه دریافت خدمات با قیمت ارزان و همچنین ایجاد ارزش با ارائه بالاترین کیفیت از جدیدترین ماشین کونیکا مینولتا با سرعت ۶۵ برگ در دقیقه و همچنین استفاده از تونر فابریک بالاترین کیفیت ممکن پرینت رنگی دجیجیتال را در اختیار مشتریان قرار می دهد.
برای اطمینان از ارزان بودن پرینت رنگی در ذیل این مطلب لیست کاملی از چاپ دیجیتال رنگی برای شما تهیه کرده ایم که باتوجه به تیراژ و گرماژ(تحریر ، ۱۳۵گرم گلاسه ، ۱۷۰گرم گلاسه ، ۲۰۰گرم گلاسه ، ۲۵۰گرم گلاسه ، ۳۰۰ گرم گلاسه ،پشت چسبدار، لیبل شیشه ای ، کوتد موندی و…) که بصورت نزولی در نرخنامه تدوین گردیده است.

تعرفه پرینت و کپی در مراکز تکثیر آنلاین

از آنجایی که بسیاری از دانشجویان و شرکت‌ها ابتدا به مسئله قیمت توجه می‌کنند، در ادامه عوامل موثر بر تعیین قیمت‌ خدمات مراکز تکثیر آنلاین را معرفی می‌کنیم.

تعرفه چاپ و کپی A4

یکی از مهمترین عوامل موثر بر تعیین قیمت چاپ و کپی برگه A4 مرغوبیت برگه می‌باشد؛ به گونه‌ای که هر چه میزان مرغوبیت برگه‌ها بیشتر باشد، هزینه تکثیر نیز بیشتر می‌شود. خدمات دیگری نظیر دوخت، منگنه، برش، قرار دادن برگه‌ها در کاور، قرار دادن در فایلینگ و غیره نیز در قیمت‌ها تاثیر مثبت می‌گذارند. البته، با بالا رفتن تعداد برگه‌ها، تخفیفاتی شامل حال مشتری می‌شود.

مثلا اگر قیمت پرینت رنگی تک رو برای هر برگ در تیراژ 1 الی 100 معادل 8000 ریال باشد، این مبلغ در تیراژ 101 الی 500 معادل 5000 ریال می‌شود. هر چه تیراژ بالا برود، تعرفه پرینت نیز کمتر می‌شود. این در حالی است که قیمت هر برگ پرینت رنگی در مغازه‌ها و مراکز حضوری چیزی حدود 20000 ریال می‌باشد. البته قیمت‌ها در ایران خیلی زود تغییر می‌کنند و شاید در زمانیکه این مطلب را مطالعه می‌کنید، قیمت‌ها کمی متفاوت از موارد ذکرشده باشند.

نرخ پرینت رنگی 99

هزینه پرینت رنگی بخاطر استفاده از 3 رنگ دیگر بیشتر از هزینه پرینت تکرنگ سیاه و سفید میباشد. هر چه طرح چاپی دارای رنگ بیشتری باشد مقدار جوهر استفاده شده نیز بیشتر و در نتیجه قیمت نیز افزایش پیدا میکند. به همین منظور در تعیین نرخ و قیمت پرینت رنگی از دسته بندی کلاس استفاده میشود.

کلاس A شامل صفحاتی است دارای سرصفحه، پاصفحه، لوگو و غیره شده و مقدار جوهر کمی در آن به کار می‌رود کاغذ استفاده شده در کلاس A عموما تحریر میباشد. قیمت پرینت هر برگ کلاس A معادل 4000 ریال می‌باشد.

کلاس بعدی کلاس B است میزان جوهر به کار برده شده در آن متوسط بوده و شامل صفحاتی می‌شود که دارای متون رنگی، نمودار، نصفه صفحه و غیره می‌شوند.کاغذ استفاده شده در کلاس B عموما نوع تحریر میباشد. قیمت پرینت هر برگ کلاس B معادل 6000 ریال است.

اما، بهترین کلاس برگه‌های رنگی کلاس C است. تعرفه پرینت و کپی این برگه‌ها 10000 ریال بوده و شامل صفحاتی می‌شود که تمام قسمت‌های آن رنگی می‌باشد. مقدار جوهر مصرفی در این برگه‌ها بسیار زیاد است به همین جهت از کاغذهای گلاسه یا فتوگلاسه در این کلاس استفاده میشود این امر موجب شده است تا کیفیت این برگه‌ها بسیار بالا باشد. معمولا، کتاب داستان‌ها و کتب آموزشی را با این کلاس چاپ می‌کنند.

در قسمت ثبت سفارش پرینت رنگی ارزان کلاس پیشفرض B میباشد. تمام قیمت‌های فوق نرخ پرینت 99 بودند و همانطور که مشاهده کردید، قیمت‌ها تقریبا نصف بازار آزاد هستند.

پرینت رنگی بر روی انواع کاغذ های تحریر، گلاسه، کالک، پشت چسبدار،

مناسب جهت چاپ انواع جزوه، مقاله، بروشور، کاتالوگ، گزارش و …

بهترین کیفیت در چاپ دیجتال، و در سریع ترین زمان ممکن

در ابعاد A5 , A4 , A3

سخن پایانی

مراکز تکثیر آنلاین مانند سایت گوکپی چند سالی است که در سطح اینترنت فعالیت خود را آغاز نموده و با ارائه خدمات نوین نیازهای دانشجویان و سازمان‌ها را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داده‌اند. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه ثبت سفارش تمام پروژه‌ها خود را بارگذاری کرده و ظرف 1 الی 24 ساعت آن‌ها را به صورت رایگان درب منزل تحویل بگیرید.

منبع: فانوس پرینت – چاپ پایتخت – تعرفه پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Secured By miniOrange