چاپ کتاب

صفر تا صد چاپ کتاب – مراحل چاپ کتاب

بسیاری از افراد علاقه زیادی به نوشتن داشته و یا کتابی آماده چاپ دارند، اما اطلاعی در مورد مراحل چاپ کتاب ندارند. در اینجا صفر تا صد چاپ کتاب را برای شما به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

صفر تا صد چاپ کتاب

نگارش و ویراستاری کتاب
اولین مرحله از مراحل صفر تا صد چاپ کتاب نگارش آن است. نویسنده باید مدتی را صرف نگارش کتاب خود کند. محتوای یک کتاب مهمترین عامل فروش آن است. پس در انتخاب موضوع و نحوه نگارش بسیار دقت کنید. سپس کتاب خود را به صورت دست نویس و یا تایپ شده در اختیار ناشر قرار دهید.

مرحله دوم ویراستاری کتاب است. نویسنده اگر تجربه کافی داشته باشد می تواند کار ویراستاری را انجام داده و نسخه ویرایش شده را در اختیار ناشر قرار دهد. اگر زمان یا تجربه کافی برای این کار را نداشته باشد ویراستار این کار را بر عهده خواهد گرفت و با مطالعه دست نوشته آن را اصلاح خواهد کرد. ویراستار حق ندارد محتوای کتاب را تغییر دهد و فقط ایرادات دستوری و نگارشی متن را برطرف خواهد کرد.

پس از ویراستاری نوبت به صفحه بندی کتاب می رسد. انتخاب اندازه کتاب، تعداد صفحات و موضوع آن تاثیر زیادی در نوع صفحه بندی کتاب دارد. متخصصان این کار بهترین نوع صفحه بندی را برای کتاب شما انتخاب خواهد کرد.‬‎

اهمیت عنوان و طرح جلد کتاب
عنوان کتاب و طرح جلد آن، ویترین های کتاب هستند. خوانندگان در ابتدا عنوان و جلد کتاب را مشاهده می کنند. اگر این دو مورد توجه آن ها را جلب کند به سراغ محتوای داخلی آن می روند. عنوان و طرح جلد تاثیر بسزایی در فروش کتاب خواهند داشت. سعی کنید از طراح های حرفه ای استفاده کرده و عنوان جذابی برای کتاب خود استفاده کنید.

پس از طی کردن این مراحل، نوبت به دریافت مجوزهای لازم خواهد رسید. شابک کتاب، شماره استاندارد بین المللی آن است که دارای سیزده رقم بوده و باید توسط ناشر از وبسایت شابک دریافت شود. سپس به سراغ دریافت فیپا خواهیم رفت. فیپا فهرستی از اطلاعات کتاب می باشد که در ابتدای آن درج می شود. پس از دریافت فیپا و شابک نوبت به دریافت مجوز وزارت ارشاد می رسد. باید نسخه پرینت شده کتاب که دارای فیپا می باشد را برای این وزارت ارسال کرده و منتظر پاسخ آن ها شوید. وزارت ارشاد طی یک الی دو هفته پاسخ شما را خواهد داد. در آخر نیز کتاب را برای چاپ و صحافی در اختیار چاپخانه قرار می دهید.

 

برای اطلاعات بیشتر به این شماره تماس بگیرید: 09124506359

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Secured By miniOrange