چاپ طلاکوب در تهران

چاپ طلاکوب در تهران آنچه که طلاکوب می نامند در واقع نوعی چاپ داغی است که به شیوه لترپرس انجام می شود.طلاکوب امروزه به رنگ های مختلف از جمله طلایی، نقره ای، آبی، قرمز و … در بازار موجود است. گاهی به وسیله این سیستم ضرب خالی زده می شود که تنها در جنس مورد نظر فرورفتگی یا برجستگی ایجاد می شود.

تماس با ما

مراحل چاپ طلاکوب در تهران:

مراحل این شیوه چاپ شامل همان مراحی است که در چاپ لترپرس توضیح داده شد. بدین ترتیب که از طرح مورد نظر، فیلم و سپس کلیشه ناخوانا تهیه می گردد.کلیشه مورد نظر را که نوشته ها و نقوش را در بر دارد در ماشین لترپرس قرار داده با استفاده از حرارت و فشار و قراردادن ورقه طلا در زیر کلیشه طرح را به روی سطح مورد نظر انتقال می دهند. در حالت های که تیراژ پایین است ماشین های کوچکتر وجود دارد که با سرعت پایین تر عمل طلا کوبی را انجام می دهند.

با این شیوه به جز چاپ رنگ های مختلف ورق های نازک آلومنیومی می توان برجستگی خالی یا فروفکنی ایجاد کرد. همچنین از این شیوه در چاپ های دیگر مانند فلکسو استفاده می شود. استفاده در طراحی بروشور کاتالوگ و جعبه های مختلف از این شیوه چاپ جلوه خوبی به کار می رود.

مواد قابل چاپ:

کاغذ، مقوا ،کاغذ پشت چسب دار،pvc، چرم، طلق، گالینگور کتاب، چوب، پارچه، کالک، مخمل، چوب پنبه.

اشکال قابل چاپ:

به شکل تخت اشکال قابل چاپ هستند.

کالاهای چاپ شده با این روش :

عنوان های روی کتاب، چرم روی کیف و وسایل تزیینی، کارت ویزیت، طلا کوب لیبل، و بسته بندی، بروشور و کاتالوگ و…

طلاکوب دستی و ماشین‌های چاپ طلاکوب انجام می‌پذیرد. دستگاه طلاکوب دیجیتال نیز وجود دارد که نیاز به کلیشه ندارد و طرح و متن را با هر فونت و سایزی که دارید در کمترین زمان با بهترین کیفیت می‌توان چاپ نمود.

ابعاد چاپ طلاکوب و نقره‌کوب می‌تواند از سایزهای کوچک تا سایزهای بزرگ (100*70) باشد. قیمت چاپ طلاکوب با توجه به سایز کاری که طلاکوب می‌شود و نوع جنس و تعداد کار محاسبه می‌شود.

شیوه‌های اعمال طلاکوب

امروزه طلاکوب به رنگ‌های بسیار زیادی وجود دارد که اصطلاحاً به آن‌ها تمپلات رنگی گویند، البته ورق‌های طلای طرح دار و هولوگرامی نیز در بازار وجود دارد.

امباس یا برجسته‌کاری بسته به نوع جنسی که می‌خواهیم برجسته شود متفاوت است، اگر چرم طبیعی، چرم مصنوعی، گالینگور، جیر، مخمل و… که از مقاومت سطحی و کششی بالایی برخوردار است استفاده‌شده باشد باید از شیوه‌ی حرارتی استفاده گردد، اگر جنسی که می‌خواهیم امباس روی آن اعمال گردد، کاغذ، مقوا و یا هر جنس نازکی که از الیاف سلولزی باشد به شیوه سرد با ماشین‌آلات لترپرس و ملخی و… انجام می‌پذیرد.

امروزه امباس به‌صورت رول نیز بر روی توپ کاغذ صورت می‌گیرد.

در شیوه طلاکوب سرد شما برجستگی بر روی کار احساس نمی‌کنید، چراکه فشار به‌صورت یکدست، همچون چاپ افست بر روی فرم چاپی اعمال می‌گردد.

در شیوه طلاکوب گرم فشار توسط کلیشه بر روی کار اعمال می‌گردد، یعنی به‌صورت موضعی درنتیجه قسمت‌هایی که صلا اعمال می‌گردد دچار کمی برجستگی می‌گردد که این برجستگی ناگزیر است.

در طلاکوب سرد باید یک‌لایه پوشش داشته باشد که چسب اعمال‌شده جذب کاغذ نگردد، چراکه در آن صورت طلا به روی کار اعمال نمی‌گردد.

صلای سرد بااینکه قیمت پایین‌تری دارد اما به علت کیفیت پایین‌تر نسبت به صلای گرم از استقبال کمتری برخوردار بوده است.

چاپ طلاکوب در تهران

چاپخانه ارزان در تهران

چاپ فوری در تهران

دستگاه های چاپ طلاکوب به چهار دسته تقسیم میشوند.

دستگاه چاپ طلاکوب دستی : فشار اهرم میز داغی در این دستگاه با دست انجام میشود و معمولا رول جمع کن برقی دارد این روش برای تیراژ پایین مناسب است.

دستگاه چاپ طلاکوب پنوماتیک : سیستم این دستگاه با فشار باد کار میکند و میزان قدرت فشار جک بستگی به سایز چاپ دارد. جک پنوماتیک از 500 کیلو تا 3 تن متغیر است و کلیه مراحل چاپ قابل تنظیم و کنترل می باشد.

چاپ طلاکوب در تهران

دستگاه چاپ طلاکوب هیدرولیک : این مدل دستگاه با فشار روغن کار میکند همچنین برای فشار جک های بالا و سایز چاپ بالا تولید میشود. معمولا از فشار 3 تن به بالا تولید میشود و کلیه مراحل چاپ قابل کنترل است.

دستگاه طلاکوب دیجیتال : در این روش دستگاه نیاز به کلیشه ندارد و بصورت دیجیتال چاپ میزند ولی قابلیت چاپ داغی نداشته و برای چاپ های تیراژ پایین مورد استفاده قرار میگیرد.

چاپ خانه مجید دارای دستگاه های پیشرفته برای انواع مختلف چاپ از جمله طلا کوب می باشد.

اگر شما دنبال یک چاپ زیبای طلا کوب هستید می توانید چاپ خود را به چاپ خانه مجید بسپارید.

روش انجام چاپ روی طلاکوب و برجسته ؟

چاپ امباس یا برجسته از طریق دستگاهی انجام می شود که طرح‌های مورد نظر از طریق سیلندرهای دستگاه بر روی سطح، اعمال می‌شود. سطحی که می‌خواهیم روی آن چاپ برجسته انجام شود را از این دستگاه عبور داده و طرح دلخواه به وسیله‌ی فشار، چاپ می‌شود. اگر جنس سطح به گونه‌ای باشد که مقاوت سطحی آن بالا باشد، برای چاپ برجسته از روش‌های حرارتی استفاده می‌شود.
چاپ طلاکوب به دو روش سرد و گرم صورت می گیرد. چاپ طلاکوب به روش حرارتی یا چاپ داغی از انواع چاپ برجسته به شمار می‌آید. در چاپ طلاکوب حرارتی، طرح انتخابی ابتدا بر روی کلیشه پیاده می‌شود و با اعمال فشار و حرارت از طریق کلیشه طرح مورد نظر روی سطوح اعمال می‌شود. بنابراین طراحی دقیق این کلیشه و مطابقت آن با طرح سفارش داده شده از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از این کلیشه می‌توان کارهای با تیراژ بالا تولید کرد. در چاپ طلاکوب سرد، چاپی که روی سطح ایجاد می‌شود، برجستگی ندارد و مشابه با چاپ افست انجام می‌شود .

چاپ طلاکوب در تهران

برای دریافت اطلاعات از قیمت طلا کوب و هماهنگی لازم با چاپخانه با چاپخانه مجید تماس حاصل فرماید:

با ما تماس بگیرید:

تماس با ما

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Secured By miniOrange